2020. április 7., kedd

Béci cseresznyefája



Meleg a délután, ugyan még csak májust mutat a naptár, de az idő késő, érett nyári hőséggel ajándékoz meg minket.

Tetszik.
Élvezem a napfényt, a zsibongását a madaraknak, gyerekeknek.
Ismerős családhoz érek.
Az anya kezében színes szalagok, éppen egy fiatal cseresznyefát kötöz a karóhoz.

A fa magas, túlnyúlik a támaszán, de a szalagok biztosan tartják.
Még nincs nagy koronája, ám az ágak között már büszkén megvillannak a zöld gyümölcsök.
A termése.

- Ez az én cseresznyefám. - mondja a kisfiú mellettem.
- Hogyhogy? - kérdezem tőle.
- Én ültettem el a magot, és abból lett ez a fa. Ugye anyu? - fordul az anyjához.
- Igen kisfiam - mosolyog rá az anyja.
- Ügyes vagy, tényleg nagyon szép fa, és nézd csak mekkora cseresznyék lesznek rajta - simogatom meg a szőke fejet.
A kisfiú vidáman nyargal tovább.

- Elárulom, és remélem Béci sose tudja majd meg, de ezt a fát egy kertésszel ültettem - szólal meg a nő.
Mosolyog ahogyan a szemével követi a kisfiát.
- A magot valóban ő ültette el, de a fát én tettem ide.
- Amióta kizöldült, Béci minden nap megnézi. Már lefotózta a virágjait, és a kis cseresznyéket.
- Tudod, ha csak figyeli a növekedését, vagy nem tépi le a levelét, már megérte. - mondja és végig simítja a kis fa törzsét.

4 megjegyzés:

  1. Kedves történet. A kis Béci szeretni fogja a fákat és a természetet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Igen, remélem megmaradt ilyen érdeklődő kisfiúnak. Sajnos elköltöztek, de a cseresznyefa mindig rá emlékeztet.

      Törlés
  2. Jó kis történet...és bizonyára ez a fiúka minden állatot, és növényt szeretni fog..
    Ezt a kis"csalást" mi is elkövettük, mert az ékszerteknős aludt el, mig a gyerek oviba volt, helyette gyorsan vettünk egy másikat..Az unoka nyaralni volt, és nagynénje vigyázott az egerére, ami úgy szintén "elment".Mire hazaértek a nyaralásból, gyorsan vettek egy másikat,és szerencsére észre sem vette, hogy az már egy másik...

    VálaszTörlés
  3. Okos kis fiú volt, sajnos már elköltözött, de remélem megmaradt ilyennek:-).
    A "kegyes csalások" néha jól jönnek, ha a békességet kell megőrizni.

    VálaszTörlés