2020. április 19., vasárnap

Ha férfi lennék, ács szakmát választottam volna.


Kincse írta egy famunkás barkácsolós posztomhoz kommentbe ezt a címet. Amikor olvastam elhatároztam, hogy megírom, hogy én gyerekkoromban mi akartam lenni.  A családi emlékezet szerint ennek a kis történeteknek én vagyok a szereplője. Erre a történetekre személyesen én nem emlékszem. Olyan régen történt, hogy már elfelejtettem. Családi közös eseményeken, esküvőkön, eljegyzéseken, falusi búcsús találkozásokon mesélték rólam.

Elértem az iskolaérett kort, és az utolsó iskolamentes gyerekévem nyarán kérdezte a szomszéd néni tőlem: Mi szeretnél lenni, ha nagy leszel?
Miniszter. – Válaszoltam én.
Miért nem mozdonyvezető, mint a többi fiú? A miniszternek sokat kell tanulni. – Mondta a szomszéd néni.
Na és. Van időm! – Mondtam én, és elmentem játszani.

Magára a történetre én nem emlékszem, de arra igen, hogy kivel és mit játszottam. S. Erika volt akkor a játszópajtásom, és táncdalénekes versenyt játszottunk. Az egyik nem használt disznóól kifutója volt a színpad. Egy buzogány volt a mikrofon. Ez a dala is a repertoárunkon volt.


6 megjegyzés:

  1. Ez valóban így van, mostani fejemmel gondolom így, hogy csodálatos az asztalos, vagy ács szakma, mert fával dolgoznak.
    Viszont 15 éves korom óta író akartam lenni, egészen addig, míg tartott a szerelmes levelezések időszaka. :)

    VálaszTörlés
  2. A történetedről szólva, kíváncsi lennék, hogy táncdalénekes lettél-e? :)
    Mi folyton papás-mamást játszottunk, de amint megtanultam olvasni, mindenhol belefeledkeztem az olvasásba, és akkor a játéknak annyi. Egyszer az unokatestvéremnél merültem bele az olvasásba annyira, hogy azt sem vettem észre, hogy a szobát ellepte a füst, a plafontól a fejem tetejéig ért, amikor berohantak a szobába. De nem csak ez az emlékezetes kalandom volt az olvasással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Táncdalénekes sem lettem, mint ahogy miniszter sem. Bár néztek már miniszter rokonának, de az egy másik bonyolultabb történet. Én sokáig nem szerettem olvasni, és nehezen is tanultam meg. Az éneklés vonzott, de még az énekkarba se vettek fel, mert annyira rossz volt a hangom. Se asztalos, se ács nem lettem bár apám azt szerette volna. Hogy mi lettem? Felsorolok négy foglalkozást, az egyik közte az én foglalkozásom: Régész, Rendszerszervező, Matematika tanár, Kereskedő. Szerinted, melyik az enyém?

      Törlés
  3. Nem talált, majd a megoldást megírom mailben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen játszom, és veszteni is tudok, de a meccsnek még nincs vége, következik a második félidő. :)

      Törlés